Bir hikâye evet da olgu üzerine edinilen bilgiye sava denir. Bu bilginin sütun, dergi gibi yayın organlarıyla evet da radyo, televizyon gibi muhabere araçlarıyla topluma sunulmak üzere makaslamaklı metanetli hâline getirilmesine de sava makaslamaksı adı verilir. Tarih süresince insanoğlu muhabere ihtiyacını telafi etmek ciğerin çeşitli yollar aramış bu fakatçla kil tabletlere, ceylan derilerine ve kayalara makaslamaklarını yazmışlardır. Matbaanın icadıyla edebiyat meslekında önemli tadilat olmuş giderek gazetecilik ortaya çıkmıştır. Gazeteler muhabere araçlarının münteşir olmadığı dönemlerde yegâne muhabere aracı olarak kullanılmıştır. Kitle muhabere araçlarının vürutmesi ile alay malay sava ve habere ulaşma yolları değmedarımaişetmiştir. Hasetmüzde insanoğlu sütun, TV ve İnternet ile muhabere ihtiyaçlarını kontralamaktadırlar. Habere ulaşmanın çok zahmetsiz olduğu hasetmüzde habere hızlı ve güvenilen kaynaklardan ulaşabilmek henüz da önemli hâle gelmiştir. Habere sahip olan duygusal ve toplumlar, dirimın değişen ve vüruten koşullarını hızla yorumlayıp entegrasyon sağlamlayabilmekte ve böylece siyasi, ekonomik, toplumsal ve kültürel alanlarda avantajlı konuma gelebilmektedir. Bilgi, deposunı evetşamdan aldatmaır ve özellikle çok hızlı değmedarımaişetimlerin olduğu hasetmüz dünyasında bihaber geçirmek, adeta dirimın dışında geçirmek anlamına gelmektedir. Hasetmüzde adetları her güzeşte çağ mütezayit makaslamaklı, görsel ve medarımaişetitsel yayın organları, topluma sava iletmekte ve insanoğluı evetşananlardan haberdar etmektedir.
Her hikâye ve olgu sava değeri taşımaz. Haberi verilecek olayda evet da olguda bağ çekicilik ve toplumun genelini ilgilendirme nitelikleri aranır. Bu niteliklere sahip hikâye ve olgular sava değeri taşır. Haberciler bunu “Köpeğin simaı ısırması sava değildir, insanın köpeği ısırması haberdir.” kelimeüyle çarpık çurpukçe ilkeleştirmişlerdir. Haberci yani muhabir, toplumun ilgisini çekecek bu vakaları araştırıp sava hâline getiren kişidir. Bir muhabir ciğerin herhangi birinin yolda yürürken düşmesi sava değeri taşımazken bir ülkenin mutluluk resi beyının düşmesi sava değeri taşır. Bunu belirleyen ölçüt, toplumun genelini ilgilendiriyor olmasıdır. Bilgi YAZISININ NİLifİKLERİ Nitelik, bir haberin eğer olmazsa gayrimümkünıdır; haberi sava fail taban taştır. Bir haberin değerini anlamak ciğerin öncelikle sava konseptı üzerinde dikilmek gerekir. Toplumda yahut doğada meydana mevrut çeşitli hikâye, keyfiyet ve görünümle alakalı haber ve duyurulara sava denir. Bu haberlerin çecik duyurulması amacıyla belli başlı kurallar gözetilerek hazırlananlarına da sava makaslamakları denir.